Tuesday, 22 February 2011

Suprise...

Anniversary pertunangan yg pertama (skrg dah kawen pun...hihihi)
Hubby ckp : abg x blk mggu nie, ade keje
Kanda: x pe lah klau sbk, nk wat mcm mn... ( dlm hati dh nk mrjk)..x pe lah, by nk tdo...x larat lah ( ayt2 mrjk) ... hehehe
Hubby : Ok, g lah tdo...bc doa tau..


Kanda pun tdo ngn lenanyer...pkl 11.45pm phone bunyi ....

Hubby: Happy anniversary pertunangan syg..
Kanda; TQ ....

tibe2 ... phone mati ... dua2 phone plk 2 ( x der bateri...hahah)

So kanda pun wat x tau jer lah ... on blk phone ... call in msk, pts lg ... sampai 5 kali hubby call asyik pts..

Agknye hubby dah pts asa, die msg jer ...

" Bukak la pintu , smpai hati by nak srh abg tido kat luar" ..

Kanda : btl ke nie !!!!!

Buka pintu ... hubby muncul dgn sekotak ferrero rocher... (suke sesangat.... muka ada senyum...lalalaal)

Sorry lah abg, wat lg suprise...x psl2 tdo kat luar.. hihihi

Doakan..

Dah 2 mggu x sdp bdn..
Cume tggu nak sampai hjng bulan jer utk check result..
hihihi...
Doakan semoga kali nie ader rezeki kanda n abg fendee...
Klau x der pun x pe, mgkn blm de rezeki kami..
Per2 pun semua ade hikmahnye & tuhan dah tentukan yg terbaik utk diri kite msng2..
Klau positif, naik pangkat lah kanda..
Dr kanda sue tkr jd bonda sue..
hihihi :-D

Saturday, 19 February 2011

Adinda2 ku..

Dah hmpr 5 bulan jd wife org..
so ini lah org2 kuat di sebalik tabir yg byk bg sokongan fizikal n mental..
sggp dtg utk tlg n memeriahkan mjls dr awal smpai akhir..
TQ korg semua..
Syg korg sgt2...



Posted by Picasa

Thursday, 17 February 2011

KETIKA ALLAH MEMILIHMU UNTUKKU………..

Padamu yang Allah pilihkan dalam hidupku..
Ingin ku beri tahu padamu..
Aku hidup dan besar dari keluarga bahagia..
Orang tua yg begitu sempurna..
Dengan cinta yg begitu membuncah..
Aku dibesarkan dgn limpahan kasih yang tak terhingga..
Maka, padamu ku katakan..
Saat Allah memilihmu dalam hidupku,
Maka saat itu Dia berharap, kau pun sanggup melimpahkan cinta padaku..
Memperlakukanku dgn sayang yang begitu indah..

Padamu yang Allah pilihkan untukku..
Ketahuilah, aku hanya wanita biasa dengan begitu banyak kekurangan dalam diriku,
Aku bukanlah wanita sempurna, seperti yang mungkin kau harapkan..
Maka, ketika Dia memilihmu untukku,
Maka saat itu, Dia ingin menyempurnakan kekuranganku dgn keberadaanmu.
Dan aku tahu, Kaupun bukanlah lelaki yang sempurna..
Dan ku berharap ketidaksempurnaanku mampu menyempurnakan dirimu..
Kerana kelak kita akan satu..
Aibmu adalah aibku, dan indahmu adalah indahku,
Kau dan aku akan menjadi 'kita'..

Padamu yg Allah pilihkan untukku..
Ketahuilah, sejak kecil Allah telah menempa diriku dgn ilmu dan tarbiyah,
Membentukku menjadi wanita yg mencintai Rabbnya..
Maka ketika Dia memilihmu untukku,
Maka saat itu, Allah mengetahui bahawa kaupun telah menempa dirimu dgn ilmuNya.. Maka gandeng tanganku dalam mengibarkan panji-panji dakwah dalam hidup kita..
Itulah visi pernikahan kita..
Ibadah pada-Nya ta'ala..



Padamu yg Allah tetapkan sebagai nahkodaku..
Ingatlah.. Aku adalah mahlukNya dari tulang rusuk yang paling bengkok..
Ada kalanya aku akan begitu membuatmu marah..
Maka, ketahuilah.. Saat itu Dia menghendaki kau menasihatiku dengan hikmah,
Sungguh hatiku tetaplah wanita yg lemah pada kelembutan..
Namun jangan kau cuba meluruskanku, kerana aku akan patah..
Tapi jangan pula membiarkanku begitu saja, kerana akan selamanya aku salah..
Namun tatap mataku, tersenyumlah..
Tenangkan aku dgn genggaman tanganmu..
Dan nasihati aku dgn bijak dan hikmah..
Nescaya, kau akan menemukanku tersungkur menangis di pangkuanmu..
Maka ketika itu, kau kembali memiliki hatiku..

Padamu yang Allah tetapkan sebagai atap hunianku..
Ketahuilah, ketika ijab atas namaku telah kau lontarkan..
Maka dimataku kau adalah yang terindah,
Kata2mu adalah titah untukku,
Selama tak bermaksiat pada Allah, akan ku penuhi semua perintahmu..
Maka kalau kau berkenan ku meminta..
Jadilah hunian yg indah, yang kukuh…
Yang mampu membuatku dan anak-anak kita nyaman dan aman di dalamnya..

Padamu yang Allah pilih menjadi penopang hidupku…
Dalam istana kecil kita akan hadir buah hati-buah hati kita..
Maka didiklah mereka menjadi generasi yg dirindukan syurga..
Yang di pundaknya akan diisi dgn amanah-amanah dakwah,
Yang roh dan jiwanya selalu merindukan jihad..
Yang darahnya mengalir darah syuhada..
Dan ku yakin dari tanganmu yg penuh berkah, kau mampu membentuk mereka..
Dengan hatimu yg penuh cinta, kau mampu merengkuh hati mereka..
Dan aku akan selalu jatuh cinta padamu..


Padamu yang Allah pilih sebagai imamku…
Ku memohon padamu.. Redhalah padaku,
Sungguh Redhamu adalah Redha Ilahi Rabbi..
Mudahkanlah jalanku ke Syurga-Nya..
Kerana bagiku kau adalah kunci Syurgaku..

Bestnyer.............

Percubaan pertama ... saya bdk br bljr yer ... hrp maklum :-)